Synligheds- og markedsføringskit til skolen

Kickstart Programmer er ikke bare en masse gode idéer, men også en masse gode historier, som du kan være med til at fortælle.  

 

Med Kickstart Programme får du mange gode muligheder for at opnå positiv medieomtale i den lokale presse. Du kan for eksempel sende en pressemeddelelse, hvor du:  

  • Fortæller om en af de gode idéer eller om processen/undervisningsforløbet 
  • Fortæller om den lokale event og invitere pressen til dagen 
  • Fortæller om vinderne af konkurrencen  

Derudover er det en god idé at tage gode fotos undervejs i undervisningsforløbet og fra eventet. Billederne kan bruges 

  • I opslag på sociale medier om dine elevers arbejde og om eventet  
  • I markedsføring af skolen til potentielle elever 

 

Forud for de lokale events har du mulighed for at tage fat i din kontaktperson hos Fonden for Entreprenørskab for at få hjælp til at udforme pressemeddelelser og opslag til sociale medier. 

 

Materiale om Kickstart Programme  

Der er udarbejdet en lille pixibog, der fortæller, hvad Kickstart Programme er. Den er målrettet potentielle elever, potentielle lærerkolleger, og dine elever inden de starter deltagelsen.  

Find den her. (Under udarbejdelse. Udgives ultimo maj 2020)

Derudover er der udarbejdet en stemningsvideo, der giver en smagsprøve på Kickstart Programme finalen. Se videoen her. 

 

 

 

Materiale til grundskoler

Ønsker du at invitere en lokal grundskole til at opleve, hvordan erhvervsuddannelserne arbejder med iværksætteri, kan du engagere dem i et par af de aktiviteter vi nævner i invitationsbrevet til lærere her:

 

Diplomer

Når dine elever har deltaget i Kickstart Programme, har du mulighed for at give dem et diplom, som kan skabe synlighed om, hvad de har deltaget i, og fortælle både deres familier og deres øvrige netværk, mere om iværksætteri-indsatsen på erhvervsuddannelserne. 

Du finder diplom-skabelonerne i den eventguide, der ligger under ”Til undervisere-fanen”.